Licznik odwiedzin

136083

Logowanie

O Nas

Ideą powstania  Stowarzyszenia  Rotundus była pomoc dzieciom i młodzieży będącej w bardzo trudnej sytuacji życiowej. Założycielami  Stowarzyszenia  są  osoby  pracujące z dziećmi i młodzieżą oraz pracownicy naukowi uczelni zajmujący się problematyką opieki i wychowania. W efekcie długotrwałych starań powstał Dom Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży.

Dom w świetle obowiązujących przepisów jest placówką opiekuńczo- wychowawczą typu socjalizacyjnego, dla czternastu wychowanków. Dom działa w oparciu o wymogi ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej. Podstawową finansową prowadzenia Domu jest umowa z Urzędem Miasta Częstochowa o powierzenie zadania z zakresu pomocy społecznej. Dla zwiększenia standardów opieki i wychowania członkowie Stowarzyszenia pozyskują środki z innych źródeł: sponsorów, darowizn, programów, itp.

Wycieczka na rancho Zrębice

W blaskach wrześniowego słońca odwiedziliśmy niezwykłe miejsce usytuowane na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, którym było rancho Zrębice. Wśród przepięknych krajobrazów spędziliśmy dzień zwiedzając wioskę indiańską Sioux. Mogliśmy wcielić się w postacie północnoamerykańskich indian. Poznaliśmy stroje, zwyczaje plemienia, a nawet próbowaliśmy własnych sił w strzelaniu z łuku. Największą atrakcją dnia była jazda konna, o której marzyło każde dziecko. Po takiej dużej dawce wrażeń regenerowaliśmy swoje siły jedząc pyszne kiełbaski z grilla. To był wspaniały dzień, który będziemy miło wspominać.

Żegnajcie wakacje!

Żegnajcie wakacje!!!

Minął już czas wakacji. Jak co roku nasi wychowankowie spędzali go bardzo aktywnie. W pierwszym tygodniu postawiliśmy na zdrowie! Dzieci korzystały z fachowej opieki sanatorium w Istebnej. Dla niektórych był to pierwszy wyjazd w góry. Piękne krajobrazy i świeże powietrze sprawiły, że wszyscy wrócili pełni energii i gotowi na kolejną podróż. Następnym punktem wakacji był wyjazd do Jastrzębiej Góry zorganizowany przez naszą placówkę. W czasie pobytu nad  polskim morzem dzieciaki miały ogrom atrakcji, a ze względu na piękną pogodę również sporą ilość kąpieli morskich i zabaw na plaży. Dziewczynki upodobały sobie opalanie, chłopcy zaś gry sportowe i budowle z piasku. Po powrocie, aby maksymalnie wykorzystać letnią pogodę dużo czasu spedzaliśmy w terenie - wycieczki po okolicy, wyjścia na basen i zbiornik wodny, wypady na rowery i rolki. Część dzieci na okres wakacji wyjechała również do domów rodzinnych.  Atrakcją kończącą tegoroczne lato był wyjazd dla najmłodszych na kolonie do Ustki zorganizowany przez Urząd Miasta. Wychowankowie przywieźli wiele miłych wspomnień i nowych znajomości. Już tęsknią za błogim lenistwem:)

Zakończenie roku szkolnego 2013/2014

Przez najbliższe dwa miesiące nasi uczniowie odpoczną od nauki i pracy. Świadectwa trzymane są już w ich rękach. W naszym Domu także odbyło się zakończenie roku szkolnego. Było odświętne przemówienie Pana Dyrektora i nagrody dla najlepszych. Dziś każdy uczeń otrzymuje wynagrodzenie za kolejny rok intensywnej pracy w szkole. Wszystkim naszym podopiecznym życzymy, aby te wakacje były czasem odpoczynku. Życzymy słońca i udanej pogody. Wszystkiego najlepszego na wakacje!